Saturday, July 18, 2009

SALAM WAWASAN

Aku bangga jadi anak melayu.....

Alhamdulillah..aku baru balik dari btn..
aku rasa semangat patriotisme dalam diriku ini semakin meningkat...
pemikiranku semakin matang......
kesedaran terhadap tanggungjawab kepada tanah air,bangsa dan negara juga semakin meningkat............
namun aku tetap aku.....

yg pastinya...aku BANGGA dan BERTUAH menjadi anak MELAYU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

kem btn ini seharusnya dijalankan kepada seluruh warganegara MALAYSIA!!!

hehe..skema kan ayat aku..tapi itulah yang aku rasa........
kiter rakyat melayu,rakyat raja takleh tunduk kat orang cina ker,org india ker...
kiter yg selama ni byk berkorban......

KONTRAK SOSIAL....

1.ORG MELAYU MENERIMA PRINSIP KERAKYATAN SECARA JUS SOLI...

ORG CINA DAN INDIA PERLU MENERIMA...
1.AGAMA ISLAM SEBAGAI AGAMA RASMI
2.BAHASA MELAYU SEBAGAI BAHASA KEBANGSAAN
3.HAK KEISTIMEWAAN ORG MELAYU
4.KEDAULATAN RAJA-RAJA MELAYU

ah!!!!ini yg tertulis dalam perlembagaan!!!!
namun apa yg kiter lihat skrg nie..org cina dan india mula mempersoalkan hak kiter...!!!!!

org melayu jgn bergaduh sesama sendiri...kiter kena mempertahankan hak keistimewaan org melayu......

saya pelajar tajaan MARA utk melanjutkan pelajaran dalam bidang perubatan di MESIR membawa amanah rakyat dibahu saya...

walaupon tak pernah terfikir nak amik medic..tapi saya akan cuba bersungguh-sungguh......

MELAYU BOLEH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

minta maaf kalau post kali ini berbau perkauman pulak...tapi inilah yg saya rasa sepnjg 5 hari kursus btn dijalankan.....

jumpa lagi..banggalah kiter sebagai anak melayu!!!!!!

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.